Geld fokkers weren van dit forum....

Hier lees je het nieuws en algemene zaken over het forum geplaatst door beheerders en/of moderator.
Tamara
FH Nieuwkomer
Berichten: 73
Lid geworden op: 29-12-2010 22:33

Bericht door Tamara » 01-03-2011 21:35

mmm, die website-vermelding had ik nog niet over nagedacht.. daar heb je wel een goed punt. Ik dacht meer over het gezellig meebabbelen over de verzorging van de dieren enzo.. daar zag ik niet zon kwaad in. Maar reclame voor ze maken vind ik inderdaad een zeer slecht plan! Toch maar weren van het forum dan..

yvonne
FH trouwe bezoeker
Berichten: 1134
Lid geworden op: 01-10-2010 21:38

Bericht door yvonne » 01-03-2011 21:43

hier zijn wij alleen bezig om een leuk forum te houden over onze hobby (want dat is het ) mensen die hier komen om alleen hun konijnen te slijten voor te veel geld hoeven van mij hier niet te komen.
een hobby kost nou eenmaal geld.een levende hobby helemaal. :D
wat u niet wil dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet.

Simone
FH hulpje
Berichten: 201
Lid geworden op: 05-10-2010 12:45

Bericht door Simone » 02-03-2011 12:06

Mij maakt het dus echt niets uit wat een ander voor zijn konijnen vraagt.
Waarom zou ik me daar druk over maken? Omdat ik minder vraag en dus "inkomsten" misloop?
Dat je mensen wilt weren die hier alleen komen om dieren te slijten vind ik niet zo'n vreemde gedachte, je wilt tenslotte een actief forum, maar dan is het voldoende om de regel in te stellen dat mensen pas na een bepaald aantal berichten gebruik mogen maken van het verkoop gedeelte.
Kortom, ik begrijp niet helemaal waarom je je druk zou moeten maken over de prijs die een ander vraagt.
Groetjes Simone

belinda kroon
Moderator
Moderator
Berichten: 486
Lid geworden op: 26-11-2010 10:22

Bericht door belinda kroon » 02-03-2011 13:18

omdat je toch duidelijk ziet dat ze het niet doet om het ras en de kleur te verbeteren.

ze haalt haar dieren niet getatoureed oke dan kan je zeggen dat is het grootste probleem niet maar ze weet ook niet hoe dat in ze werk gaat terwijl ze er al 3 jaar fokt. dus ook nog geen dieren ingezonden voor shows. dus noem je dat serieus fokken?

en vind je 70.- voor een konijn dat niet fok of show waarig is normaal.
het moet toch leuk zijn om een konijn te kopen en dat moet niet tientallen euro's kosten omdat het ook zoveel kosten van waar zij ze vandaan haalde. het moet toch een leuke hobby blijven?

ik denk dat de meest er hier ook zo over denken.

het is ook niet zo dat jouw mening daarom niet telt. maar het gaat er wel om dat z'n fokker wel serieus bezig moet zijn. dus weet waar hij/zij mee bezig is. het is niet alleen een beetje mooie kleurtjes bij zelkaar zetten en kijken wat daar uit komt, daar een mooie kleur weer van aanhouden, omdat het een mooie kleur is. daar bereik je niks mee om het ras+kleur te verbeteren. het lijkt mij voor je begint met fokken dat je toch wel een beetje gaat inlezen. en dingen die je niet weet vraagt aan andere fokkers. zo zijn de meeste hier toch ook begonnen.
Afbeelding

Bunny Ranch Chanty
FH trouwe bezoeker
Berichten: 1036
Lid geworden op: 03-11-2010 12:11

Bericht door Bunny Ranch Chanty » 02-03-2011 13:54

Simone schreef:Mij maakt het dus echt niets uit wat een ander voor zijn konijnen vraagt.
Waarom zou ik me daar druk over maken? Omdat ik minder vraag en dus "inkomsten" misloop?
Dat je mensen wilt weren die hier alleen komen om dieren te slijten vind ik niet zo'n vreemde gedachte, je wilt tenslotte een actief forum, maar dan is het voldoende om de regel in te stellen dat mensen pas na een bepaald aantal berichten gebruik mogen maken van het verkoop gedeelte.
Kortom, ik begrijp niet helemaal waarom je je druk zou moeten maken over de prijs die een ander vraagt.
Die gene die minder vraagt verkoopt zijn konijn toch wel...dat is het probleem niet.
Maar die zogenoemde geld fokkers...ook hier te lezen op het forum verdiepen zich niet in het belang van de gezondheid ect...gooien kleur op kleur en hangen daar een mooi prijskaartje aan.
Mensen beseffen niet bij aankoop dat voorbeeld 70 euro geen garantie is op een wel door dacht goed gezond konijn.
Het is werkelijk opvallend te noemen dat de zo genaamde geldfokkers ook niet naar keuringen gaan( dit is ook niet verplicht) en serieus met de dieren fokken( gezondheid ect)
Die fokken enkel voor het uniekste kleurtje en hangen daar een prijskaartje aan naast het matenloos vermeerderen van dieren met veel al afwijkingen. Of beweren gewoon f dieren te hebben....nooit gekeurd...
Ook hier op het forum te lezen...dan is de bron van ergenis toch wel duidelijk toch..... :roll:

Nu per toeval gebeurt het ook dat ik een wondelijke kleur op stal heb.
bonte wit oren? Ik verdiep mij er in en zorg dat de ondergebracht worden bij serieuse fokkers( gratis) Om eerst maar eens te kijken hoe is de vererving en wat is de gezondheid van de wondelijke dieren.
Het kan zo maar zijn dat ze afwijkingen gaan vertonen.....blijkt dat zo te zijn zullen deze dieren nooit bij fokkers terecht komen!
Op dit moment vragen ze voor deze kleur stelling 70 euro.... :shock:
Groot in hangoren, Leeuwenkop nhd, nhd en fransen

Afbeelding

Simone
FH hulpje
Berichten: 201
Lid geworden op: 05-10-2010 12:45

Bericht door Simone » 02-03-2011 14:01

ik vind 70 euro ook teveel voor zo'n dier ja, ik zou het nooit durven vragen en het er al helemaal niet aan uitgeven.
Dat het een fokmethode is die kant noch wal raakt ben ik ook helemaal met je eens, het is niet mijn manier en zal het gelukkig nooit worden ook.
Dus wat dat betreft zitten we helemaal op één lijn ;)
Toch vind ik dat je niet voor een ander mag bepalen hoe ze moeten fokken, of wat voor prijzen ze mogen hanteren. Want wie gaat dan bepalen wat wel of niet goed is?
Dit soort dieren zullen zich echt niet zo gauw verspreiden onder serieuse fokkers, die zien echt wel dat het niks is en ook nooit wat zal worden.
Dus vandaar dat ik zeg, laat lekker gaan. Maak je er niet druk om en doe vooral zelf datgene waar je wel achter kunt staan.


(en laten we eerlijk zijn, we zouden allemaal wel wat meer voor onze dieren willen krijgen. De gemiddelde prijs van 25 euro is natuurlijk een lachertje vergeleken bij wat een kat, hond, oid kost. Terwijl wij er minstens net zoveel geld en tijd in steken als fokkers van andere diersoorten. Zou daar de schoen dan misschien wringen? Wij vinden het not done om meer te vragen, terwijl de konijnenfokkers waar we het nu over hebben het gewoon doen én vaak nog krijgen ook :wink: )
Groetjes Simone

tamsfransehangoren
FH trouwe bezoeker
Berichten: 1672
Lid geworden op: 29-12-2010 19:55

Bericht door tamsfransehangoren » 02-03-2011 14:07

Ik ben het daar ook mee eens.
Ik fok franse hangoren fok en show waardig deze konijnen zijn grote dieren en eten dan ook meer enz.. maar ik ga toch ook geen 70 euro voor een frans vragen en deze zijn wel getattoueerd.
Dan vind ik 70 euro voor een konijn die geen tattou heeft en nooit naar keuringen gaat en dus inderdaad niet show en fok waardig is al helemaal een belachelijk bedrag en dan fok je in mijn ogen alleen maar voor het geld en niet voor het welzijn van het ras.
Als je al een poos fokt dan lijkt mij dat je een hoop dingen toch weet van deze hobby om het allemaal ook goed te doen voor het ras omdat je er plezier in hebt en niet voor je portemonee.
En ja een hobby kost geld maar dat moet je zelf verdienen en niet over de rug van een dier daar maak je alleen maar het ras van naar de knoppen en dan voldoen ze straks niet meer naar de standaard en volgens mij zitten de opvangen al vol genoeg met deze dieren.

Ik ben dus tegen dit soort mensen of ze nu hier op straat lopen of ik kom ze op een forum tegen ik moet ze gewoon niet.
Dat is bij mij meteen exit als ze zich zo blijven opstellen en het niet beter gaan doen zoals het hoort en niet willen luisteren naar ervaren mensen zodat ze er wat van leren dat zijn in mijn ogen gewoon geld fokkers die geld denken en willen verdienen over de rug van een dier.
Afbeelding
Hobby en tentoonstelling fokster van het ras de franse hangoor. kleurslag blauw, blauw-bont.
http://tamsfransehangoren.simpsite.nl/

Simone
FH hulpje
Berichten: 201
Lid geworden op: 05-10-2010 12:45

Bericht door Simone » 04-03-2011 16:11

Jammer dat er niet gelezen wordt wat ik bedoel.
Groetjes Simone

rene te wierik
FH Nieuwkomer
Berichten: 76
Lid geworden op: 05-01-2011 21:00

Geld fokkers.

Bericht door rene te wierik » 26-03-2011 22:43

Hallo helemaal me eens. Het moet voor mensen met een gezin ook mogelijk zijn een fransehangoor te kunnen kopen . Bij ons vragen we voor een fransehangoor tussen de € 15,- en € 35,- . We willen erg graag dat onze dieren het ook goed krijgen bij hun nieuwe eigenaar. Een goed tehuis vinden we belangrijker dan de prijs.
Voor een konijnen groot of klein . Moet je bij het konijnenstalletje Het knuffelkonijn zijn .
www.hetknuffelkonijn.come2me.nl

Vero_x_
FH Nieuwkomer
Berichten: 92
Lid geworden op: 24-01-2011 14:41

Bericht door Vero_x_ » 27-03-2011 08:49

Simone schreef: ...Toch vind ik dat je niet voor een ander mag bepalen hoe ze moeten fokken, of wat voor prijzen ze mogen hanteren. Want wie gaat dan bepalen wat wel of niet goed is?
Dit soort dieren zullen zich echt niet zo gauw verspreiden onder serieuse fokkers, die zien echt wel dat het niks is en ook nooit wat zal worden.
Dus vandaar dat ik zeg, laat lekker gaan. Maak je er niet druk om en doe vooral zelf datgene waar je wel achter kunt staan.
Bovendien vind ik het erg zwart-wit om te zeggen dat een fokker die konijnen voor bovengemiddelde prijzen aanbied, een "slechte fokker" is.

Er zijn een hoop verschillende factoren waarop prijzen gebaseerd zijn,. (vraag, aanbod, financiën, doelgroep, principes...)
En even zoveel redenen om voor een bepaalder te kiezen...

Plaats reactie